مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران به‌دنبال آن است تا باتدوین آیین‌نامه قوی وبا به کارگیری سامانه نرم افزاری جدید، کارشناسایی املاک بلااستفاده شهررا به دقت دنبال کند.

این اقدام شهرداری به‌دنبال مصوبه اخیرشورای اسلامی شهرتهران وبا هدف کسب عوارض ازآن دسته خانه‌هایی صورت می‌گیرد که خالی ازسکنه رها شده و به همین دلیل شهر را متحمل هزینه‌های عدیده می‌سازند.

به گزارش همشهری، اقدام اخیرسازمان زیباسازی شهرداری تهران درمورد تعویض پلاک واحدهای مسکونی درهمین راستا قابل ارزیابی است.

به گفته مدیر کل تشخیص منابع و وصول درآمد شهرداری تهران، پس از اتمام ممیزی املاک، بانک اطلاعات املاک پایتخت تکمیل می‌شود. به همین منظور22 ستاد در 22 منطقه تهران برای این امر پیش‌بینی شده و یک‌هزار نفر نیرو برای آمارگیری و شناسایی املاک در 7مرحله آموزش خواهند دید.

سید مناف هاشمی اظهارامیدواری کرد، پس از اطلاع‌رسانی گسترده در سطح شهر، ممیزی املاک تهران ظرف 2هفته آینده آغاز شود.

به گفته هاشمی طبق آمارهای قبلی حدود3میلیون ملک و 600 هزار واحد کسبی در تهران موجود است که پس از ممیزی جدید پیش‌بینی می‌کنیم به این رقم 20 درصد اضافه شود.

هاشمی در مصاحبه با خبرنگاران ازتدوین طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری تهران سخن گفت وافزود: هم اکنون 75 تا 80 درصد از اتکای شهرداری تهران به درآمدهای ناپایدار است که با ارائه طرح جامع درآمدهای پایدار قصد داریم سالانه 5 درصد از این میزان اتکا بکاهیم.

وی اصلاح قانون تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی را به‌نفع شهرداری‌ها دانست و با اشاره به بدهی 500تا 600 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، تا وزارت اقتصاد و دارایی درصورت ارائه اسناد و مدارک ازسوی شهرداری، طلب‌های شهرداری را از محل اعتبارات دستگاه‌های بدهکار پرداخت کند.

کد خبر 43887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز